گروه بازرگانی تجارت پارسیان دارای کادری بسیار مجرب و با تجربه در همه تخصص های لازم درخدمات بازرگانی، صادرات و واردات انواع کالای مجاز بازرگانی میباشد.

اطلاعات تماس

021-91690742

09102455407

ایران، تهران

تهران،صندوق پستی ۳۵۸-۱۶۵۳۵

info@tejaratparsian.com

فرمول محاسبه قیمت تمام شده کالای وارداتی

فرمول محاسبه قیمت تمام شده کالای وارداتی

فرمول محاسبه قیمت تمام شده کالای وارداتی چیست؟ در این مطلب قصد داریم علاوه بر پرداختن به فرمول محاسبه قیمت تمام شده کالای وارداتی به سایر جوانب این موضوع نیز بپردازیم. واردات و صادرات کالا دو مقوله بسیار مهم در اقتصاد کشور محسوب می شود که در حال حاضر بخش واردات در کشور ایران پررنگ تر است.

فرمول محاسبه قیمت تمام شده کالای وارداتی

فرمول محاسبه قیمت تمام شده کالای وارداتی چیست؟

اگر در حوزه تجارت فعالیت می کنید باید با موضوعات مختلف نظیر فرمول محاسبه قیمت تمام شده کالای وارداتی آشنا باشید. متاسفانه در کشور ایران، بخش واردات پررنگ تر از صادرات است. همان طور که می دانید و در مطالب گذشته نیز ذکر کردیم هنگامی که صادرات کالا بیشتر از واردات آن باشد نشان دهنده رونق اقتصادی است و بالعکس. پس این موضوع نشان می دهد که کشور ایران از این نظر در جایگاه خوبی قرار ندارد و اغلب تاجرین ترجیح می دهند اقدام به واردات کنند. اگر جزو این دسته از افراد هستید با ما همراه باشید تا به فرمول محاسبه قیمت تمام شده کالای وارداتی اشاره کنیم.

ما در عصری زندگی می کنیم که به نام عصر ارتباطات و تکنولوژی شناخته می شود و یکی از مهم ترین عناصر موفقیت در کسب و کار و رونق اقتصادی، ارزآوری، کار آفرینی و اشتغال زایی می باشد. افرادی که قصد دارند وارد حوزه تجارت بشوند و نقشی هر چند کوچک در رشد و توسعه اقتصادی داشته باشند باید با مفاهیم و اصطلاحات زیادی آشنا باشند تا بتوانند بهترین تصمیم را بگیرند. اطلاع از فرمولی که در ادامه به آن اشاره می کنیم به شما کمک می کند تا یک تجارت کم ریسک تری را تجربه کنید.

توضیح فرمول

اگر در ابتدای راه هستید و هنوز تجارت را به طور جدی آغاز نکرده اید باید محصولی که قصد سرمایه گذاری بر روی آن را دارید به درستی انتخاب کنید و شرایط آن را مورد بررسی قرار دهید. سپس باید ارزش ریالی آن را بسنجید. در این فرمول به ارزش ریالی محصول،  CIF گفته می شود.

بررسی ارزش کالا در پروفرما یا پیش نویس را باید با هزینه حمل و نقل جمع کنید و در نرخ ارز رسمی ضرب کنید و سپس با مبلغ بیمه جمع بزنید. این فرمول به شکل زیر نمایش داده می شود.

ارزش فوب کالا (C) + ارزش کرایه حمل خارجی (F) + هزینه بیمه (I) = ارزش ریالی محصول ( CIF)

برای اینکه فرمولی که به آن اشاره کردیم را بهتر متوجه شوید یک مثال برای شما می زنیم. تصور کنید قیمت محصولی که می خواهید به کشور وارد کنید 2000 دلار می باشد و هزینه حمل آن تا گمرک ایران 200 دلار. اگر بیمه محصول را 9 دلار در نظر بگیریم باید CIF به مبلغ 2209 دلار تعیین شود. این عدد باید در نرخ رسمی ارز ضرب کنیم. سپس باید نرخ درصد حقوقی را نیز در نظر بگیریم و آن را در CIF ضرب کنیم. هنگامی که نتیجه کسب شد باید آن را به هزینه هلال احمر، مایلات و کارمزد اضافه کنیم. با این روش می توانید به خوبی فرمول محاسبه قیمت تمام شده کالای وارداتی را محاسبه کنید. اگر در محاسبه این فرمول و یا تعیین ارزش مشکل دارید می توانید از شرکت بازرگانی واردات صادرات و یا مشاور بازرگانی بخواهید تا این کار را برای شما انجام دهد.

نکات مهم قبل از شروع واردات

برخی از کالاها به دلایل مختلف مانند کمبود منابع، عدم صرفه اقتصادی و … در کشور تولید نمی شوند و ترجیح بر واردات آن هاست. این امر می تواند باعث رفع دغدغه های افراد و خانوارها شود. شاید با توضیحاتی که در ابتدای مطلب در خصوص اهمیت واردات و صادرات کالا بیان کردیم به این تصور رسیده باشید که واردات کالا امری کاملا ناپسند و صادرات کالا امری پسندیده است. در صورتی که منظور از توضیحات این است که باید همیشه میزان صادرات کالا از واردات آن بیشتر باشد تا بتوانیم به این نتیجه برسیم که رونق اقتصادی در کشور حاکم است.

اگر تا به حال با مشاور واردات و صادرات صحبت کرده باشید قطعا نکات مهمی را در آغاز راه به شما گوشزد کرده است. به طور مثال شما باید شرایط ارزی و مشکلات گمرکی را در نظر داشته باشید. هزینه های ثانوی مانند کارمزد، بیمه ، حمل و نقل و … از مهم ترین نکاتی است که باید اشراف کامل به آن ها داشته باشید و بعد از در نظر گرفتن شرایط بازار باید کالا و محصولی را وارد کشور کنید که نیاز آن احساس می شود.

Rate this post

نویسنده

romina

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *