گروه بازرگانی تجارت پارسیان دارای کادری بسیار مجرب و با تجربه در همه تخصص های لازم درخدمات بازرگانی، صادرات و واردات انواع کالای مجاز بازرگانی میباشد.

اطلاعات تماس

021-91690742

09102455407

ایران، تهران

تهران،صندوق پستی ۳۵۸-۱۶۵۳۵

info@tejaratparsian.com

انواع حمل و نقل ریلی

انواع حمل و نقل ریلی

تاریخچه حمل و نقل ریلی به سده ی 1500 میلادی برمی‌گردد. آن زمان واگن‌ها به وسیله‌ اسب‌های پر قدرت روی ریل‌های چوبی کشیده می‌شدند. حدود 300 سال بعد او‌لین قطار‌های بخار اختراع شد. متروهای اولیه کاربرد متروهای امروزی را نداشتند و برای حمل و نقل زیرزمینی در معادن استعمال می‌شدند. بعداز ساخت او‌لین قطار بخار توجه اشخاص به ساخت قطارهای زیرزمینی مسافربری معطوف شد تا اولین قطار زیرزمینی در شهر لندن ساخته گردد. انواع حمل و نقل ریلی یکی‌ از ایمن‌ترین سیستم‌های حمل و نقل و از نظر زیست محیطی یکی‌از سلامت‌ترین روش‌های نقل و انتقال میباشد.

 ما در شرکت بازرگانی واردات صادرات تجارت پارسیان با به کارگیری از مجرب ترین کادر مشاوره ای سعی در برطرف کردن نیاز ها و پرسش های شما به بهترین روش ها داریم. کادر مشاوره ای ما شامل مشاور بازرگانی، مشاور واردات و صادرات کالا و … می باشد.

انواع حمل و نقل ریلی

حمل و نقل ریلی سنگین

یکی از انواع حمل و نقل ریلی ، حمل و نقل ریلی سنگین می باشد. به خطوط ریلی زیرزمینی و متروهای هوایی سیستم حمل و نقل ریلی سنگین گفته میشود. این خطوط تعداد زیادی از مسافران را در شبانه روز جابه‌جا می‌نمایند. به جهت ظرفیت بالا در حمل مسافر، برای این نوع حمل و نقل، لفظ سنگین استفاده میشود. اکثر متروها دارای 6 تا 8 واگن می باشند که میتوانند حدود 27 تا 75 هزار مسافر را در مدت زمان یک ساعت جابه‌جا نمایند.

حمل و نقل ریلی هدایت شده

به قطارهایی که بدون راننده وبه صورت خود کار حرکت می‌کنند و مسیر مجزایی دارند حمل و نقل ریلی هدایت شده می گویند. برای استفاده از این سیستم معمولا از خطوط هوایی به کار گیری می‌نمایند.این قطارها در خطوطی نسبتا بدون پیچ‌و‌خم به صورت شناور حرکت می‌نمایند. این نوع از اشکال حمل و نقل ریلی بسیار پر هزینه و چیزی حدود 72 میلیارد دلار تخمین زده شده ‌میباشد. در حال حاضر کشور آلمان از این فناوری استفاده می‌نماید. کشور ژاپن نیز در حال ساخت نسخه توسعه یافته‌تر از این نوع قطار میباشد. برای به کارگیری از این قطار هوشمند، می بایست از کارت هوشمند استفاده نمود. در شرایط فعلی برای محاسبه ی کرایه مسیر از کارت‌ پلاستیکی که به طور دیجیتالی شارژ میگردد استفاده می کنیم، البته در آیندهای نزدیک کارت‌های هوشمند جایگزین کارت‌های پلاستیکی خواهند شد.

مونوریل یکی‌از اشکال حمل و نقل ریلی

به هر سیستم حمل و نقل ریلی که از یک ریل جداگانه به کارگیری می‌نماید، مونوریل می گویند. در‌این سیستم قطارها با استفاده از یک ریل حرکت می‌نمایند. این ریل معمولا در ارتفاع قراردارد، البته به طور زیر‌گذر نیز مو جود میباشد. در‌این سیستم واگن‌ها آویزان از ریل یا روی ریل در حرکت می‌باشند.

واگن‌های مسافرتی خودکار

این واگن‌های مسافرتی مانند سیستم ریلی هدایت شده در مسیر مجزا و بدون راننده حرکت می‌نمایند. از این واگن‌ها ابتدا در پارک‌ها، مرکزهای تفریحی و فرودگاه‌ها برای جلب مشتری استفاده می‌شده ‌است البته امروزه با توجه به افزایش جمعیت و نیاز عموم و رشد فناوری، از این سیستم در حمل و نقل ریلی شهری نیز به کار گیری می‌کنند.

حمل و نقل ریلی داخل شهری

این سیستم حمل و نقل ریلی داخل شهری میباشد و دربین مرکزهای تجاری و مسکونی احداث می شود که به آن مترو لینک می گویند. این نوع قطارها معمولا برای سا‌عتهای شلوغی و پر رفت و آمد برنامه‌ریزی میشوند. سرعت حرکت مترولینک بیشتر از دیگر وسایل حمل و نقل ریلی میباشد و نزدیک به 80 کیلومتر در ساعت سرعت دارد.

قطارهای سریع‌السیر

این قطارها از سرعت بالاتری نسبت به قطارهای معمولی برخوردار میباشند. قطارهایی با سرعت بالا 250 کیلومتر در ساعت را قطار سریع‌السیر می گویند.

حمل و نقل شهری با تراموا

در‌این سیستم یک واگن یا قطار کوچک در مسیری بقیه وسایل نقلیه دیگر حرکت می‌نماید و مسافران را در ایستگاه‌های هم ‌سطح زمین، پیاده می‌نماید. تراموا که نوعی قطار در سیسم حمل و نقل ریلی سبک میباشد در محدوده خیابان‌ها فعالیت جابه‌جایی مسافرها را بر عهده دارد. از ویژگی های تراموا می‌توان به جابه‌جایی تعداد زیاد مسافر و نزدیک بودن ایستگاه‌های آن به‌ یکدیگر اشاره نمود. در تراموا تعداد زیادی در قرار گرفته است تا سرعت ورود و خروج مسافران بیشتر خواهد شد.

مزایای به کارگیری از انواع حمل و نقل ریلی

حمل و نقل ریلی دارای مزایای بی‌نظیری نسبت به بقیهی شیوه‌های حمل و نقل زمینی میباشد که در ادامه به مهترین آنها اشاره میکنیم. عوارض کمتر زیست‌محیطی: یکی‌از مهم ترین مزایای حمل و نقل ریلی قابلیت و امکان به کار گیری از سوخت‌های غیر فسیلی میباشد. این امر موجب صرفه‌جویی در مصرف سوخت می شود؛ به گونه‌ای که مصرف انرژی در قطارها حدود یک ششم کمتر از کامیون‌های باربری میباشد.
آلودگی کمتر: آلودگی صوتی یکی‌از مطرح ترین مشکل‌های جامعه بوده و تمام خودروهای باربری با ایجاد آلودگی‌های زیاد سبب تخریب محیط‌زیست و شکایت مردم گردیده‌اند. حمل و نقل ریلی به جهت اینکه در حومه شهر و حتی‌در خارج از سطح شهر انجام می گردد، هیچگونه آلودگی صوتی به همراه ندارد.
کاهش مدت توقف: یکی‌از مهم ترین مزایای انواع حمل و نقل ریلی کاهش مدت توقف میباشد. قطارها امکان این را دارند تا مسیرها را به صورت یکسره و فارغ از توقف طی نمایند. این امر سبب ساز میگردد تا کالاها در سریع‌ترین زمان ممکن به مقصد برسند.

انواع حمل و نقل ریلی

انواع حمل و نقل ریلی جهت حمل بار

در‌این نوع از حمل و نقل، انواع بار به عنوان مثال ماشین، موتور، مایعات، سوخت و گونه های متفاوت بسته‌های پستی جابه‌جا می شود. از مزایای این نوع حمل و نقل کاهش مصرف سوخت و پاکیزگی محیط زیست میباشد.

شما میتوانید با مراجعه به گروه متخصص تجارت پارسیان از مشاوره بازرگانی حرفه ای ما بهره مند شوید.


حمل موتور سیکلت با قطار

برای حمل موتور سیکلت با قطار ابتدا می بایست برای وسیله نقلیه خود بلیت تهیه فرمایید. هنگام تحویل موتور سیکلت، باید مدارک و سندهای مالکیت موتور را همراه خویش داشته باشید. در صورتی‌که موتور سیکلت شما صفر کیلومتر و فاقد پلاک میباشد، بایستی برگه فروش آن را ارائه دهید.علاوه ‌بر بلیت، هزینه بیمه وسیله نقلیه را نیز باید بپردازید. هر چه مسیر مقصد طولانی‌تر باشد هزینه حمل وسیله نقلیه بیشتر میشود.

ارسال بسته پستی با قطار

در گذشته ارسال بسته‌های پستی به فاصله‌های دور به وسیله کامیون‌ها انجام میشد البته با گذشت زمان ارسال پستی با قطار جای آن را گرفت. برای این کار واگن‌هایی در نظر گرفته شده ‌میباشد، البته واگن تخصصی مخصوصی برای ارسال بسته پستی نیست. در‌این نوع حمل و نقل هرچه حجم محصول بیشتر باشد هزینه ارسال نیز بیشتر گردد. گرچه تاسیس سیستم‌های حمل و نقل ریلی هزینه‌بر میباشد، البته کمک زیادی به کاهش ترافیک و آلودگی فضا زیست می‌نماید.به این ترتیب، اکثر دولت‌ها در حال احداث این نوع سیستم‌های حمل و نقل میباشند و با دانش و فناوری‌های نو آن را بهبود میبخشند.

شرکت بازرگانی واردات صادرات تجارت پارسیان همراه با کادری توانمند، در تلاش است مناسب ترین خدمات بازرگانی همچون حمل و نقل بین المللی و نیز مشاوره بازرگانی حرفه ای اعتماد هم وطنان را کسب کند. در این مجموعه می توانید در زمینه های مختلف از نیروهای متخصص مشاوره مناسب را دریافت کنید. مشاور بازرگانی و مشاور واردات و صادرات از نمونه های مشاوره در این گروه می باشند.

Rate this post

نویسنده

romina

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *